3 Ocak 2011 Pazartesi

2 yaş sendromunun ayak sesleri

Cuma gününden beri sebepsiz bir huysuzluk,mızmızlık,vara yoğa ağlama,tutturma had safhada..
Korkunç iki dedikleri şey bu galiba..Yada ayak sesleri..Kendisi henüz teşrif etmedi..
Bizse evde sürekli ağlayan, direten,inatlaşan küçük bir bebek/çocukla ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız..

Evet,okuduklarımın bi kısmı aklımda..Evet,2 yaş sendromuyla ilgili çeşitli bilgilerle donanmış vaziyette idim,ama  bilmekle/ yapmak aynı şey değilmiş..Anladım.

Karşımızda kocaman bir cevvallikle nereye saldıracağını,neyden çıngar çıkarıp dakikalarca o şey için ağlayıp,ulaştığında da en fazla 3 dakika ilgilenip sonra aklına gelen başka bişi için yeniden aynı ritüeli bıkmadan tekrarlayan 22 aylık(9 gün sonra 23 olucak)bi küçük adam var..

Gece uykuları bozulan, düzeni alt üst olan,sinirli,üzgün,mızmız,güzel gözlerinden inci gibi yaşlar akıtan,odada oradan oraya koşarak enerjisini atmaya çalışan benim küçük bebeğim var..

Benim mutlu,huzurlu kuzucuğuma noldu böyle diye dolaşıyorum 3 gündür..
Okuduğum hiçbişeye benzemiyor yüreğimde ki sancı.Ahmed Akay minicikken, gaz sancılarıyla tüm günü kucağımızda avaz avaz ağlıyarak geçirirken ki duygularıma benziyor şimde de hislerim..

Bana o zamanda hep aynı şeyi söylüyorlardı:Bu günler geçecek!

Biliyorum, diyordum tamda inanmadan.Ama yaşadım ve öğrendim; o günler geçti..Sonrakilerde..
Bi bebeği büyütürken,insan en çokta kendini büyütüyor aslında onunla birlikte..
Öğreniyor bilmediklerini..Hayatın pratiğini yapıyor en incesinden hemde..Ayarı tamda kalbinden geçen bir hatla...
İşte şimdi ben yaralarıma üflerken,kendimi temize çekerken en çokta bunu söylüyorum kendime.Geçecek bunlar,yaşadım,biliyorum..
Ama yinede kuzumu böyle mutsuz görmeye dayanamıyorum :(

5 yorum:

  1. O iki yaş sendromu yokmu? bizi perişan etmişti. Ve o kadar kolay geçmiyor ama illaki son buluyor...

    YanıtlaSil
  2. Umarım geçer huzursuzluğu. Nazarda olabilir. Ayetel kürsi de okuyabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. yalniz degilsin zeynep'cim uzulme,benim kizimda aynen oyle,zaten mizmiz bir cocuktu iyice artti.sanirim ebeveyn olarak en guclu,sabirli ve bilinci olma devresine girmis bulunuyoruz.ins hasarsiz atlatiriz bu evreyi de..

    YanıtlaSil
  4. Benim oğlumda 25 aylık oldu.Allah hepimizin yardımcısı olsun.Ben 5 aydır çekiyorum. Hyırlısı inşallah.

    YanıtlaSil
  5. ANNELİLİ;bi iki mızırdanmanın dışında geçti çok şükür..Dediğim gibi gelen kendi değil ayak sesleriydi galiba..

    asahhara;gün içinde sürekli okuyorum aklıma geldikçe,teşekkür ederim hatırlattığın için..nazarda olabilir..

    herbebekbirmelek;dediğin gibi ebeveyn olarak sınandığımız günler bu günler..Sabır..Sabır..Sabır..Anahtar kelime bu galiba..

    bıraktığım izler;sizde uzun zamandır var demek bu haller..bizde bi iki gün oldu ve geçti şimdilik..İnşallah geri gelmez bu korkunç iki sendromu..Zor valla çok zor..Allah yardımcımız olsun..

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails